Епіфаній звеpнувся до віpян: “Боpотьба пpоти російської агpесії має…”
Подаємо мовою оригіналу:
З давніх часів встановлено для нашої користі десятину кожного року, час Великого посту, святу Чотиридесятницю (за приблизним підрахунком 36 днів, не рахуючи недільних днів), присвячувати Богові, для спасіння нашої душі. Нині триває вже 3-й тиждень Великого посту, і я хотів би звернути увагу на особливості цього посту в умовах війни.
В будь-якому постуванні визначальною є його духовна складова. Війна, у вогненному вирі якої ми змушені жити, для багатьох кардинально змінює форму посту, але не може змінити його сутність – самообмеження заради духовного вдосконалення, духовної стійкості, свободи.
Весь український народ вже понад рік перебуває в умовах особливих стримувань і обмежень.
Хіба наші воїни не обмежують себе, коли жертовно стоять на передньому краю боротьби з ворогом? Хіба не обмежують себе лікарі, волонтери і ті, хто приймають вимушених переселенців та допомагають їм? Хіба не обмежують себе українські діти, батьки, люди похилого віку?.. Весь наш народ зараз несе свій піст жертовності і свій важкий хрест.
Боротьба проти російської агресії має два виміри: фізичний спротив і опір духовний. Цим опором є наші сердечні, щирі молитви, наше власне виконання Господніх заповідей, піклування про ближніх, діла милосердя. Не кожен може і здатний захищати Україну від ворога зі зброєю в руках. Але кожен з нас, християн, не лише може, але й повинен захищати її від бісівського російського озлоблення молитвою та богоугодними ділами.
Піст і молитва, як вказував Спаситель, допомагають у боротьбі з вигнанням злого духа: «Цей рід не може вийти інакше, як від молитви і посту» (Мк. 9: 29). Тому наша молитва в цей час, молитва за українське військо, за державу, за тих, хто страждає від війни, а також прохання про Божий захист, про перемогу і справедливий мир – це внесок кожної віруючої людини у наближення перемоги.
В недільний день цього тижня, який позначає вже середину святої Чотиридесятниці, ми в особливий спосіб вшановуємо Чесний і Животворчий Хрест Господній, звершуючи поклоніння йому.
Звідси й назва цієї неділі – Хрестопоклонна. Хрест Господній є символом жертовності, але водночас – і великої перемоги над злом і темрявою.
Ці сенси знову по-особливому відлунюють у наших серцях під час війни. Бо в них – біль і страждання через великі жертви і втрати, а також найсильніше прагнення перемоги і миру.
Зараз всі ми, українці, несемо свій важкий хрест, несемо спільний хрест України – і несемо його на Голгофу страждань, щоби перемогти зло і досягти великої Перемоги. Нехай з волі Божої світлий день перемоги наблизиться!
Немає опису світлини.